خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/04/27 - 18:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مقتدایی:

لبنان قوی منافع رژیم صهیونیستی را به چالش می کشد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:لبنان قوی منافع رژیم صهیونیستی را به چالش می کشد و تحقق لبنانی قدرتمند برخلاف میل دشمنان جریان مقاومت است.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به وقوع بحران در لبنان و استعفای نخست وزیر و تجربه تورم 120 درصدی تصریح کرد: در سالهای اخیر آمریکا و متحدان منطقه ای و فرا منطقه ای این کشور از طرق مختلف به دنبال تضعیف لبنان بوده اند و تلاش کردند دولت شایسته ای در این کشور مستقر نشود چرا که  لبنان قوی منافع رژیم صهیونیستی را به چالش می کشد و مورد نظر دشمنان جریان مقاومت نیست.



وی افزود: صلح، آرامش و ثبات در لبنان محقق نمی شود مگر از طریق وحدت همه جریانات اما آمریکا تلاش می کند این کشور را ضعیف و ضعیف تر کند،جمهوری اسلامی ایران معتقد است این کشور باید استقلال خود را حفظ کند و ما به این مهم کمک خواهیم کرد.



نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: ما در امور داخلی کشورها دخالت نمی کنیم اما در جهت تقویت دوستان خود و در مسیر تقویت جبهه مقاومت گام برمی داریم و نسبت به آن حساسیم و اقدامات لازم را انجام خواهیم داد و خواستار لبنانی قوی هستیم .



وی با اشاره به نقش محوری حزب الله در حل مسأله لبنان گفت:این گروه اهمیت فرهنگی،سیاسی و امنیتی بالایی در میان جریانات داخل لبنان دارد و آمریکایی ها به دنبال تضعیف جایگاه آن هستند اما همه اقشار و جریانات ، احزاب و ادیان لبنانی باید توجه کنند آمریکا و متحدانش به نفع این کشور گامی بر نمی دارند و نباید بر اساس نقشه ترسیمی آنها حرکت کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 323407
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار